lördag 18 februari 2012

Jag gör ett nytt försök

Jag vet inte varför jag är så dålig på att blogga men nu ska jag i alla fall ge mig på detta för andra gången. Det är svårt att få in ett flow vad gäller blogginlägg. Och om jag nu orkar att hålla liv i bloggen så kommer jag utöka den till att inte bara handla om smink. För jag tycker det blir lite tråkigt. Anyway så kan jag tipsa om några av saker/produkter som jag nöjd med.

Hårborstarna från Mason Pearson kostar mer än de som finns på Kicks eller var man nu brukar köpa sin borste. Sist jag var i London slog jag till på en av de mindre borstarna och den kostade väl 500-600 kronor. Men jag kan säga att den är värd varje krona. De finns även att köpa i Sverige. Har nyligen sett att de finns i andra färger än svart.


Korres duschcremer doftar så gott och är mjukgörande. De innehåller ej heller parabener och mineraloljor. De kostar över 100-lappen så det bästa är att köpa på sig ett gäng om du befinner dig i Grekland där de är mycket billigare.

Jag är en sucker för kiehls produkter. Tror att deras förpackningar tilltalar mig. Men jag kan även säga att innehållet också är bra. Deras deo håller verkligen det de lovar, dvs du kommer inte behöva lukta svett. Enda nackdelen är att den kostar för mycket, runt 200 kronor. Det är en cremedeo och den är inte så dryg.
Mitt senast kiehlsinköp är en oljefri dagkräm som funkar mkt bra. Jag har en blandhud och den passar mig perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar