fredag 26 mars 2010

Davines


När det gäller schampo och balsam så använder jag oftast Redken men senast det var dags att införskaffa schampo valde jag att köpa produkter från det italienska märket Davines. Skälet till det var främst för att jag är så nöjd med deras balsamspray som heter DEDE. Davines har många olika serier att välja mellan och jag hade lite svårt att bestämma mig men till slut blev det från serien NOUNOU som är för färgat hår.

Davines är ett ekologiskt märke och sedan två år tillbaka samarbetar de med något som heter Lifegate, ett eko-kulturellt nätverk, med ett projekt som heter ZERO IMPACT som går ut på att sänka koldioxidutsläppen. Davines skriver på sin hemsida "Beauty will save the world. At Davines, we believe this is possible, and we believe that our vision of sustainability can make it happen." Produkuterna är gjorda med 30 procent mindre plast än den genomsnittlige schampoflaskan. Davines återplanterar också skog och tillverkar sina hårprodukter med hjälp av grön el. Jag måste erkänna att jag visste inte om det här när jag köpte produkterna men jag tycker naturligtvis att det är bra med ett så miljömedvetet företag.

Ok till själva produkten.

Nounou luktar himmelskt gott (innhåller chestnut milk). Efter balsamering blir håret mjukt och glansigt men jag kan inte säga att det ger någon exceptionell effekt. Men jag måste ändå säga att jag gillade produkterna väldigt mycket. Dock är de lite dyra och jag hade gärna upplevt en mer wow-känsla. En schampoflaska (250 ml) kostar ca 180 kronor. Men om du beställer det från www.salonskincare.co.uk blir det lite billigare om du bortser från frakten. Mitt betyg blir en stark 3/5.

Detta ledde till att när jag idag var nere på stan och fick se att hårsalongen längst ned på PUB hade ett Davineserbjudande (schampo och balsam för 200 kronor) så slog jag åter till. Den här gången testar jag istället produkter från Love som är för lockigt/vågigt hår.
Bilden är hämtad från www.seagullhair.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar