tisdag 2 mars 2010

Lady In Red

Röda läppar kan vara väldigt festligt men jag har lite problem att bära rött i alla fall när det blir så där tokrött. Har heller inte hittat det perfekta stiftet. Macs "Ruby Woo" återkommer hos en del bloggare och jag gillar Mac men tycker att det är lite för rött. Jag skulle gärna testa Givencys "Rouge Cancan" men det är inte aktuellt med något sådant inköp den närmaste tiden.
Jag har gjort en swatch på de röda läppstift som jag har i min samling. Den rödaste nyansen i min mening är 1. Fatal Red och som jag också använder minst av. Tycker att den är lite svår att få snygg och läppenna är ett måste. Då gillar jag bättre 2.Make Up Stores nyans Gate för att den bryter lite från de andra nyanser. Tycker att rödorange känns lite mer som alterntiv röd färg och är helt enkelt lite roligare.

Macstiftet Urgent! är mitt senaste stift när det gäller rött och jag gillar det för att det är ganska glossigt men ger ändå mycket färg (passar perfekt vid utgång).

Både Sephora och Elizabeth Arden stiften ger lite mindre färg och passar perfekt till jobbet när man i mitt fall vill vara lite diskret. Stiftet från Sephora ger dock lite mer färg och är i en blåröd nyans. Färgerna 3-5 kan nog ses som semi-sheer läppstift.

1. Maybelline "Color Senstational/Fatal Red"
2. Make Up Store "Gate"
3. Mac "Slimshine Lipstick/ Urgent!"
4.Sephora "Lip Attitude-Glamour/ Rosy Frivol"
5. Elisabeth Arden "Berry"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar