lördag 27 mars 2010

MAC MALIBU PEACH



Idag var det dags att prova MAC Malibu Peach. Jag hade läst på Lotta Lackoholics blogg att det skulle vara lite svårmålat och det kan jag också skriva under på. På bilden har jag målat två lager och använt ett under-och överlack. Jag använde ett annat underlack den här gången och då klarade jag mig från bubblor i lacket. Dock är jag inte helt nöjd med Essielacket. Jag väntade med att måla på överlacket tills det andra hade torkat men jag tycker att Essielacket ibland späder ut färgen på det man har målat om ni förstår vad jag menar.

Underlack
- Scratch Nails/No yellow nails -finns på Åhlens, Kicks m.m kostar ca 110 kr
Färglack - MAC/ Malibu Peach - finns på Åhlens,PUB, NK i STHLM, kostar ca 150 kr.

Överlack - Essie/Top coat - finns främst på nätet men finns nog att få tag även i Sverige, kostar ca 120 kr.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar