onsdag 16 juni 2010

Ibland går det bara inte



Ikväll blev jag sugen på att lacka om naglarna och jag valde mitt organge/korall lack från Peggy Sage. Men det blev pannkaka. Jag målade 3 lager och 1 lager överlack men det blev inte snyggt och det torkade heller inte. Så jag fick ta bort det och börja om från början men då valde jag istället mitt röda minilack från Sephora. Det blev ganska bra, jag målade två lager och behövde inget överlack. Dock var jag ganska trött när jag målade så det hamnade lite utanför och blev lite ojämnt. Det är lite svårare att måla med mindre penslar men om man har lite mer tålamod än jag så går det bra.

2 kommentarer:

  1. Hur är Sephora-lacket? Jag hade nämligen ett lila med likadan flaska och det var tjockt redan från början, undrar därför om alla färgerna är sånna.

    SvaraRadera
  2. Det är inte tjockt men heller inte rinnigt. Jag har bara målat 1 gång så jag vet inte riktigt vad jag tycker. Det jag märkte i morse är att lacket inte verkar torka snabbt. Har fått massor med fula små märken. Så det blir nog tummen ned.

    SvaraRadera