onsdag 2 juni 2010

Rewind Davines/Love

Nu är mitt Davines schampo & balsam (Love) snart slut. Det har räckt i nästan 8 veckor men då har jag ibland (under resor) använt annat schampo & balsam. Produkterna har passat mitt hår bra, mitt hår är ganska torrt eftersom jag har självlockigt och bleker det ibland. Jag tycker kanske inte att Love är de bästa hårprodukterna som jag någonsin har använt. Men det som är postivt är doften, att håret känns lent och fint och att förtaget tänker på miljön. Tyvärr upplever jag inte att mitt hår blir glansigt och starkt. Betyget blir 3 av 5. Om produkterna vore lite billigare så skulle jag tycka bättre om dem. Schampo & Balsam (250 ml per flaska) kostar tillsammans cirka 400 kronor.

Jag har också testat en annan produkt från Davines som heter Momo Fluid Moisturizing Anti-Frizz Protective Fluid som är för att motverka frizzigt hår. Jag tycker faktisk inte att jag märker någon markant förändring. Krämen luktar ganska gott och så men den känns inte prisvärd. 150 ml för cirka 180 kronor. Betyg 2 av 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar