tisdag 6 april 2010

En räddare i nöden


De flesta har väl problem med finnar. Jag har i alla fall det. På mig befinner de sig oftast i pannan och är mycket störande. Det blir inte bättre av att jag har svårt att hålla mig från och klämma på dem. Men jag försöker att mota bort finnarna med produkter som är till för att torka ut och minimiera finnar. Min senaste produkt som min vän Anki tipsade mig om är Clarins Blemish Control. Jag gillar den här produkten skarpt, jag ger den 5 av 5. Förpackningen är super för att den är formad som en liten penna med roll-on applikator. Man kan använda den både under eller över smink. Det torkar också ut finnar utan att huden blir fnasig. Min förra produkt (Lush/ Grease Lightning ) som jag har använt för samma syfte upplever jag inte alls som lika effektiv samt att förpackningen inte underlättar appliceringen. Sen ska jag väl lägga in en brasklapp. Clarins Blemish Control trollar inte bort finnar helt och hållet men det hjälper verkligen på traven.
Pris: Ca 250 kronor, förpackningen innehåller två pennor.
Finns: Kicks, Åhlens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar