lördag 10 april 2010

Mascara

Bilden är hämtad från www.clinique.com

Mascara är verkligen A och O när det gäller sminkning. Ändå har jag inte lyckats hitta en favoritmascara. Ett märke som jag har återvänt till är Clinique. De har olika varianter bereonde på vad man är ute efter. Deras High Impact Mascara och Lash Doubling Mascara är två mascaror som jag använt och som är väldigt bra. Men jag tycker också att det är kul att prova andra produkter.


Så senast fick det blev MAC Plush Lash, cirka 150 kronor. Det är första gången jag använder en mascara från MAC. Plush Lash är volymascara med en stor borste. Jag tycker att borsten kan vara lite svår att måla med ibland, just för att den är så stor. Men om man har tid och tålamod så blir det bra. Därför tycker jag inte att den är optimal som en vardagsmascara. Jag har också lite problem när jag målar överfransarna på så vis att jag ibland måste använda en tops för att städa bort mascara från ögonlocket. Kanske är mina fransar för korta. Jag ska även tilläga att den ibland fäller färg, det vill säga att jag blir svart under ögonen i slutet av dagen. Därför passar den bättre som en kvällsmascara. Den ger ändå bra effekt och man får volym. Betyget blir en stark 3 av 5.
Det betyder att när Plush Lash är slut hos mig så vet jag inte riktigt vilken mascara jag ska köpa. Därför passade det extra bra att jag nu i veckan fått två prover. Den ena är Body Shops Divide & Multiply Mascara (gratis tillsammans med senast Elle) och Lancome Hypnose Precious Cells.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar